Een prikkelende inrichting daagt uit tot gevarieerd spel: klauteren en klimmen, lopen, springen, maar ook fantasie- en rollenspel of rust in geborgen hoekjes.  Een groene, uitdagende en avontuurlijke speelruimte op school heeft dus veel voordelen, daar zijn we ondertussen wel van overtuigd! MAAR…er is ‘heel wat gedroomd de voorbije maanden’ en uiteraard kunnen niet alle dromen werkelijkheid worden. We moeten rekening houden met tal van factoren (financiën, ruimte, praktisch…) én bovendien moet elk kind zijn gading vinden op de speelplaats... 

We hebben een gezamenlijke droom én een visie, maar daarbij mag het niet blijven. ‘Droom, durf, doe’ is dus een gepaste titel van het jaarthema 2019-2020.

Om de wildste dromen te laten rijpen, doen onze leerlingen inspiratie op. Daarvoor trekken alle klassen naar ‘natuur-speel-plekken’. De kinderen ervaren en ontdekken hoe ze anders spelen in een omgeving met natuur t.o.v. een stenen omgeving of speelplaats. 

Een ingrijpende verandering moet weldoordacht zijn en heeft een duidelijke visie nodig. Met ons team werken we voor de start van het nieuwe schooljaar aan deze visie.