We leerden in de WO lessen de kringloop van het water en het belang van water voor mens en natuur.  Om hierover nog meer te weten te komen trekken we naar Hidrodoe. Daar ontdekken we op een leuke manier de wondere wereld van water. Leuk en leerrijk!
Na de middaglunch trekken we naar het Netepark om er te gaan schaatsen. Daar ervaren we water in een bevroren vorm.

Jaarlijks werken we in het 4de leerjaar rond gezonde voeding. In samenwerking met de gezondheidsraad van Merksplas leren we op een speelse manier hoe de voedingsdriehoek ons kan helpen om evenwichtig en gevarieerd te eten. Het ontbijt, een familiegebeuren dat helaas soms vergeten wordt en eigenlijk de belangrijkste maaltijd is (WANT: 'goed begonnen = half gewonnen')... Als slot van het project ontbijten we daarom een keer op school. Uiteraard houden we daarbij rekening met de voedingsdriehoek én willen we graag delen met de 'vrienden van de kerststal' ;-). 
#gezondheidsbeleid #ontbijten #gezondevoeding #samendelen

In onze taallessen leerden we over “snoezelen en doezelen”. Als afsluiter brachten we een bezoek aan de snoezelruimte van Marckdal. Hier genoten we van geluid, licht, beweging, … en kwamen we volledig tot rust. 

Iedere week krijgen we een echte nieuwsuitzending te zien in onze klas. Twee kinderen gaan gedurende de hele week op zoek naar de leukste, belangrijkste, zotste, …nieuwtjes en brengen deze samen in een echte nieuwsuitzending. Interessant, leerrijk én erg boeiend ?! 

Maarten Jagermeester schrijft jeugdboeken over dieren. Met veel aandacht en plezier hebben we genoten van zijn avonturen als schrijver.  

Ons tweede thema van taal gaat over onze talenten. Talenten in alle vormen en maten.
De kinderen hebben dan ook een spreekoefening over hun eigen talent gehouden.
Van sporten tot tekenen, van tractor rijden tot dieren verzorgen.
Wat een knappe talenten zitten er bij ons in het vierde leerjaar! 

Via onderstaande afbeelding kan je verder klikken naar de Yurl's pagina van het vierde leerjaar.